För all del, uppför dig som en treåring

Man kan ha alla planer i världen, och utan att genomföra dem kan man känna att det blev lyckat. Låter lite paradoxalt, men det är lite som att köpa en kudde som är lite annorlunda än vad du tycker den ska vara. Det är trevligt, men ändå inte som du planerade det.

Tid är ovärderligt för de som vet om den. Det sade en vis människa till mig förra veckan. Vad det betyder kan vara värt att fundera på, jag har gjort det.

Folk säger att de inte har tid för saker och ting. Men om man inte har otur rinner tiden ut ganska sakta ändå. Nu ska jag inte säga att man aldrig har ont om tid, men det finns ofta gott om tid.

Så varför all denna stress?

Folk planerar sina dagar och kommer ändå hem i misär, men jag skulle inte slänga bort min kudde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0