Res tillbaka i tiden, spring fortare

Ibland är ett dödläge inte av en paradoxal natur, utan någonting man eftersträvar. Någonting likt en kompromiss, något som minimerar konsekvenserna. Men kom ihåg att även vägen till helvetet är stensatt med goda intentioner.

Alla har vi mål, riktlinjer, löften och allt i dess like. Vissa är som de löften gjorda vid nyår - lika starka som den generaliserade ungdomens vilja att faktiskt göra gott. Vissa är gjorda på heder och samvete mot vänner. Vanligtvis skulle jag säga att ett löfte är ett annat likt, men ens nära står över allt.

För alla lovar man saker. Som ett slag med tärning får man stå sitt kast. För även om man lovar något dumdristigt som man kanske inte kan göra helhjärtat men är något viktigt, så är det något man får ta. För det är det man gör.

Nu ska jag slå min tärning.
Och stå mitt kast.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0