Som kaffebönor, milt rostade

Som ett patenterat sätt att sakta men säkert driva någon till vansinne uppfann någon uttrycket "tänk om". Det får alla att fastna i det förflutna när det bara är framtiden som man kan göra något åt.

Jag menar inte att det är dåligt att tänka över saker, men den som överanalyserar det som ligger bakom en kommer att dras ner i en ond spiral. Jag våndas över att ens tänka på det.

Det är de två orden som kan göra så ont. Det känns som jag radar upp plattityder, men det är någonting alla kan drabbas av.

Som en vind som sveper över allas våra öden, om vi nu ska tro på sådant, så brukar en bra sak följas upp av en mängd bra saker. Hur sant detta är vet jag inte, men det känns faktiskt ganska precist ändå.

Om det är sant, tror jag de flesta kan hålla med om att motsatsen stämmer - att dåliga saker rullar in som vagn efter vagn av ett stort tåg när man sitter på en bänk vid strandpromenaden, och båda sakerna är väldigt irriterande.

Tänk om man skulle kunna göra något åt det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0