Vill du ha chokladsås eller cement?

Någonting man inte riktigt kan förstå är hur vänskap, hur trofasthet, hur ärlighet kan vara kontroversiellt. Men det är så med allt idag, verkar det som. För det känns lite fel att kunna lita på något, liksom.

Det är lite så, eller? För om det inte är det så verkar det som om mina timmar som jag spenderat på offentliga platser har fel - även om allt är ganska generaliserat. Ibland är det skrämmande att se på folk ur ett antropoligiskt perspektiv.

Vänskap kommer i en billig pocket-version ibland, för de som spenderar pengar på att bli någon annan människa en gång i månaden. Lätt att ta med, lätt att glömma bort på bussen när man sitter i telefon.

Inget jag känner mig direkt träffad av. Men värt att tänka på.
Nu ska jag hämta glass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0